De meest gebruikte methodes om gemiste gesprekken te voorkomen
Een gemist gesprek is niet goed. Of het nou om een potentiële klant gaat of een bestaande klant die een vraag heeft. Wanneer u als bedrijf in het bezit bent van een servicenummer, dan zijn er mogelijkheden om een gemiste gesprek te voorkomen. Denk hierbij aan het gebruiken van een overloop of een wachtrij. In dit artikel geven u de meest gebruikte methodes.
Overloop
Dit betekent dat wanneer u even in gesprek bent, een binnenkomend gesprek wordt doorgezet naar een tweede telefoonnummer. U bepaalt uiteraard zelf wat voor nummer dit is en ook is het mogelijk om meerdere nummers hiervoor in te (laten) stellen.
Wachtrij
Deze functie zorgt ervoor dat wanneer uw medewerkers even niet beschikbaar zijn, de beller in de wachtrij terecht komt. U kunt vervolgens zelf bepalen of mensen een positiemelding of gemiddelde wachttijd melding krijgen. Ook bepaalt u of dat gebeurd onder het genot van een kalmerend muziekje. Ook kunt u de grootte van de wachtrij bepalen maar het spreekt voor zich dat het niet bevorderlijk om mensen lang in de wacht te zetten.
Voicemail
Een voicemail is altijd een goed idee. Het geeft de beller de kans om een eventuele wachtrij te verlaten en een bericht achter te laten. Hierbij is het natuurlijk wel van belang dat de berichten ook daadwerkelijk snel in behandeling genomen worden. Tevens helpt het om te melden binnen welke termijn iemand een reactie kan verwachten op een ingesproken voicemail. Gelukkig kunnen wij u eenvoudig in staat stellen om voicemails efficiënt op te pakken door deze naar een door u opgegeven email adres te sturen.
Direct contact opnemen
Benieuwd naar alle mogelijkheden? Vanzelfsprekend kunt u ook direct contact opnemen met ons om uw specifieke situatie te bespreken, of omdat er nog iets niet helemaal duidelijk is. We zijn u graag van dienst!