Hoe blokkeer ik ongewenste telefoontjes op mijn servicenummer

Ongewenste telefoontjes zijn én blijven vervelend. Voor medewerkers van een organisatie kan het vervelend zijn om dit soort bellers aan de telefoon te hebben. Gelukkig komt telefoonterreur niet vaak voor. Met een IVR abonnement kunt u dit dit soort belletjes voorkomen door ongewenste telefoontjes te blokkeren.

Wij wapenen u tegen telefoonterreur

Indien u een IVR abonnement heeft is het blokkeren van een nummer heel eenvoudig. U kunt namelijk zelf direct elk telefoonnummer blokkeren voor de door u gewenste periode.

  1. U logt hiervoor in op uw IVR omgeving
  2. Klik links op ‘Blocked callers’. Als het goed is ziet u nu uw nummer(s) onder ‘available numbers:’ met een groen vakje ervoor (Is het vakje oranje of is het nummer doorgestreept, dan hangt er geen actieve applicatie aan of is het nummer niet actief. Neem in zo’n geval contact met ons op).
  3. Klik op uw actieve nummer en vervolgens op het groene plusje.
  4. Er opent nu een nieuw venster.
  5. U kunt vervolgens het te blokkeren nummer invullen (zie uw rapportage) en tevens aangeven tot wanneer u dit nummer graag wenst te blokkeren.
  6. Klik op OK.

Raadpleeg de handleiding of neem contact op

Uiteraard kunt u ook altijd een van de uitgebreide handleidingen raadplegen. Nog geen IVR omgeving of servicenummer bij ons? Of is er nog iets niet duidelijk voor uw specifieke situatie? Neem direct contact op met ons om uw specifieke situatie te bespreken. We zijn u graag van dienst!

Deel dit artikel

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on telegram
Telegram
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email
Share on skype
Skype

recent posts