Bereikbaar blijven tijdens een stroomstoring

Veelal worden we ons bewust van hoe belangrijk iets is als het er niet meer is. Denk bijvoorbeeld aan een kopje koffie zonder stroom of douche zonder water? Zo zit het ook met uw internet en telefoon, want hoe blijft u bereikbaar voor uw klanten tijdens een stroomstoring? Als bedrijf kan dit grote gevolgen hebben als u niet meer bereikbaar bent. We geven daarom enkele tips die kunnen helpen.

Wat kunt u doen om bereikbaar te blijven?

Er kan van alles gebeuren dat buiten uw macht ligt en ervoor zorgt dat u niet over stroom kunt beschikken. Zo viel vrij recentelijk nog de stroom in grote delen van Noord-Holland uit. Als zoiets dan toch gebeurt, kan dit grote gevolgen hebben voor uw bedrijf . Het is daarom niet onverstandig om enkele voorbereidingen te treffen:

1. Noodstroom

De snelste methode is natuurlijk om uw belangrijkste systemen weer gewoon op de stroom aan te sluiten. Denk dus van tevoren goed na over wat deze belangrijkste systemen zijn en wat ze aan stroom nodig zullen hebben. Denk bijvoorbeeld aan VoIP-telefoons, LAN-apparatuur en regel hier vervolgens een back-up voorziening voor.

2. PoE Apparatuur

Inventariseer uw apparatuur en controleer of bijvoorbeeld uw VoIP toestellen PoE geschikt zijn. PoE staat voor Power over Ethernet en dit betekent dat PoE apparatuur van stroom worden voorzien via een netwerk kabel. Het vermogen dat een netwerkkabel kan overbrengen is beperkt, daarom is deze techniek helaas niet haalbaar voor grotere verbruikers zoals servers of werkstations, maar elk toestel PoE toestel dat geen stroom verbruikt kan weer schelen bij eventuele noodstroom voorziening.

3. Doorschakelingen instellen

Afgezien van bovenstaande oplossingen is het goed om altijd overzichtelijk te hebben waar uw telefoontjes binnen komen, zodat u deze doorschakelingen indien nodig kunt wijzigen. Als uw lijnen bijvoorbeeld op uw vaste telefoons binnen komen dan kan het handig zijn om deze te naar mobiele nummers te routeren of een vestiging die niet getroffen is. U kunt er natuurlijk ook voor kiezen om standaard al een voicemail ingesteld te hebben, ook bij andere calamiteiten. Eventueel kunt u voor dit doel ook van tevoren een melding hiervoor in te spreken om aan te geven dat uw organisatie wegens omstandigheden tijdelijk niet bereikbaar is.

4. Neem contact met ons op

Uiteraard staan wij in een dergelijke situatie ook altijd klaar om te helpen, maar het kan zijn dat u dan niet de enige bent! Neem direct contact met ons op via 0800 0900 088 of via ons contactformulier voor de snelste service.

Deel dit artikel

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on telegram
Telegram
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email
Share on skype
Skype

recent posts