Tip om meer bellers naar uw servicenummer te krijgen

Bereikbaar in het buitenland

Telefonisch contact is een van de meest effectieve kanalen om klanten te werven en te behouden. Servicenummers zijn essentieel voor bedrijven die telefoonactiviteiten serieus nemen, maar ze zijn niet de enige. Het gebruik van een servicenummer leidt niet gelijk tot een toename aan het aantal inkomende telefoontjes. Maar wat doet dit aantal dan wel stijgen? Wij hebben 4 tops op een rijtje gezet om meer bellers naar uw servicenummer te krijgen.

E-mail

Zelfs kleine bedrijven kunnen gemakkelijk tientallen e-mails per dag verzenden. Elke e-mail zonder uw servicenummer is een gemiste kans. Zorg er daarom altijd voor dat u een e-mailhandtekening gebruikt die uw servicenummer bevat. Uw slogan of missie kan ontvangers van de e-mail verder aanmoedigen om u te bellen

Gebruik social media

Het is algemeen bekend dat bedrijven aanzienlijke winsten kunnen maken met sociale media. Maak van de gelegenheid gebruik om uw servicenummer toe te voegen aan uw LinkedIn- en Twitter profielen. U kunt het servicenummer ook invoeren in het informatieblokje op de Facebook bedrijfspagina van uw organisatie. Facebook heeft strenge regels versoepeld met betrekking tot informatie over omslagfoto’s. Het is dan ook een goed moment om daar uw servicenummer of naamnummer in te voeren.

Online vindbaarheid

Tegenwoordig gebruikt iedereen internet. In plaats van een fysiek telefoonboek of Gouden Gids te gebruiken, typt iedereen direct in Google in wat hij of zij zoekt. Plaats uw telefoonnummer op een duidelijke zichtbare plaats op de homepage en andere afzonderlijke pagina’s. Zet het nummer ook in de voet tekst van de website, samen met uw adres. Zet uw servicenummer ook op de contactpagina van uw website. Zoekmachines, zoals Google, indexeren deze pagina. Dit betekent dat deze pagina relatief veel wordt bezocht door internetgebruikers. Als u via meerdere telefoonnummers bereikbaar bent, leg dan aan uw bezoekers duidelijk uit welke nummers voor welk doel dienen.

Ook offline

Zelfs in de offline wereld zijn er veel mogelijkheden o servicenummers te promoten. Niets is beter dan te vragen: “U kunt ons gratis bellen op ons servicenummers.’ Maak ook gebruik van visitekaartjes, waar uw nummer naast uw logo te zien is.

Bij Zakelijkenummers.nl heeft u al een 0800 servicenummer vanaf €45,- per maand. Klik hier om er een aan te vragen