Waar moet ik op letten bij het aanvragen van een servicenummer?

Een servicenummer aanvragen is in veel gevallen een slimme zet. Maar waar moet u op letten?

Bedrijven die een 0800-, 0900-, 088– of 085-nummer aanvragen krijgen een landelijke uitstraling. Daarnaast kunt u een servicenummer zelf uitkiezen en zijn deze vaak makkelijker te onthouden dan reguliere nummers. Daarnaast geeft de landelijke uitstraling uw onderneming meer bereik. Dit leid weer tot meer telefonische leads en daarmee tot hogere verkoopcijfers. In combinatie met de extra’s die ZakelijkeNummers.nl biedt, zoals een keuzemenu en belstatistieken, is dit de beste plek om uw servicenummer aan te vragen.

Uw aanvraag goed laten keuren door de ACM

Wanneer u bij ZakelijkeNummers.nl een servicenummer aanvraagt, gaat deze als eerst langs het Autoriteit Consument en Markt (ACM). Dit is de door de overheid aangestelde telecom toezichthouder. De ACM beoordeelt of uw aanvraag niet in strijd is met de wet. Dat klinkt zorgwekkender dan het is, want in meer dan 95% van de gevallen keurt de ACM de aanvraag goed.

Wordt dit uw eerste servicenummer, dan is de kans dat uw aanvraag gehonoreerd wordt het grootst. Aanvragen die de beschikbaarheid, relevantie of de reputatie van servicenummers in het geding brengen worden niet zomaar gehonoreerd. Gelukkig komen dergelijke situaties niet zo vaak voor.

De soorten aanvragen waar de ACM extra aandacht aanbesteed

  • Als u naast u huidige 0800-nummer nog een 0800-nummer aanvraagt,
  • Als u naast u huidige 0900-nummer nog een 0900-nummer aanvraagt,
  • Als u meerdere servicenummers aanvraagt waarbij de essentie van de dienstverlening hetzelfde is (dit geldt niet voor 088-nummers).

Een voorbeeld van wanneer uw servicenummer aanvraag wordt afgewezen

Meerdere nummers voor tracking-doeleinden aanvragen. Dit houdt in dat u bijvoorbeeld één nummer aanvraagt voor de online advertentie, één voor in uw krantenartikel, één voor in uw e-mails enzovoort. Dit is een gemakkelijke manier voor bijvoorbeeld reclamebureaus om de resultaten bij te houden van de verschillende campagnes. De ACM keurt in zo’n geval de aanvraag van de servicenummers af. In dit geval is de essentie van het gebruik van de verschillende servicenummers namelijk hetzelfde.

Hoe kan u dan wel meerdere servicenummers krijgen?

Uiteraard is het mogelijk meerdere servicenummers te krijgen. Bijvoorbeeld wanneer u andere dienstverlening wilt verlenen via de verschillende nummers. Denk aan een (betaalde) storingsdienst na kantooruren en een (gratis) storingsdienst tijdens kantooruren. Dit moet dan natuurlijk wel duidelijk blijken uit de omschrijving bij de aanvraag, anders wordt deze alsnog door de ACM afgekeurd. Ook de wens om verschillende tarieven voor 0900-nummers te hanteren wordt vaak geaccepteerd als reden om meerdere 0900-nummers aan te vragen. Er zijn echter nog andere situaties waar u rekening mee dient te houden bij de aanvraag. Daarom adviseren we u, bij twijfel, contact met ons op te nemen via 0800 0900 088. Onze experts kunnen u dan adviseren over de mogelijkheden.

Claim uw nummer voor een ander het doet!

Servicenummers zijn schaars en vooral mooie nummer zijn erg gewild! Zorg er daarom altijd voor dat u uw servicenummer aanvraagt zodra deze beschikbaar is. Wacht u te lang, dan gaat iemand anders er mee vandoor. En dat zou zonde zijn! Check gemakkelijk op onze website de beschikbaarheid van het nummer dat u wilt. Heeft u geluk en is het nummer dat u al zo lang wilt beschikbaar? Vraag deze dan ook direct online aan!

Een offerte of direct bestellen?

Bij ZakelijkeNummers.nl geloven laten we liever niets aan het toeval over. Als u een offerte voor een specifiek nummer bij ZakelijkeNummers.nl aanvraagt, dan reserveren wij deze voor u. U heeft dan 3 weken de tijd om af te zien van dit nummer. Doet u dit niet, gaan we ervan uit dat u het nummer wilt hebben en schakelen we deze door naar het nummer van uw keuze. U kunt vanaf dat moment gebruik maken van het nummer en de daarbij horende voordelen!

Besluit u tijdens de 3 weken na uw aanvraag het nummer te willen activeren, hoeft u dit alleen maar door te geven door op de acceptatiebutton te klikken.

Liever geen gebruik maken van het nummer? Dan geeft u dat door aan uw persoonlijke accountmanager via de mail op sales@zakelijkenummers.nl of telefonisch via 0800 0900 088. Wilt u geen 3 weken wachten en direct gebruik maken van uw nummer? Dan kunt u direct op de acceptatielink klikken en zal uw persoonlijke accountmanager contact met u opnemen.

Vergelijk de tarieven van 0800-, 0900-, 088-, 085- en 00800-nummers