hoe-vraag-ik-een-servicenummer-aan
Waar moet ik op letten bij het aanvragen van een servicenummer?
Uw aanvraag goed laten keuren door de ACM
Wanneer u bij ZakelijkeNummers.nl een servicenummer aanvraagt, gaat deze als eerst langs het Autoriteit Consument en Markt (ACM). Dit is de door de overheid aangestelde telecom toezichthouder. De ACM beoordeelt of uw aanvraag niet in strijd is met de wet. Dat klinkt zorgwekkender dan het is, want in meer dan 95% van de gevallen keurt de ACM de aanvraag goed.
Wordt dit uw eerste servicenummer, dan is de kans dat uw aanvraag gehonoreerd wordt het grootst. Aanvragen die de beschikbaarheid, relevantie of de reputatie van servicenummers in het geding brengen worden niet zomaar gehonoreerd. Gelukkig komen dergelijke situaties niet zo vaak voor.
De soorten aanvragen waar de ACM extra aandacht aanbesteed
- Als u naast u huidige 0800-nummer nog een 0800-nummer aanvraagt,
- Als u naast u huidige 0900-nummer nog een 0900-nummer aanvraagt,
- Als u meerdere servicenummers aanvraagt waarbij de essentie van de dienstverlening hetzelfde is (dit geldt niet voor 088-nummers).
Een voorbeeld van wanneer uw servicenummer aanvraag wordt afgewezen
Hoe kan u dan wel meerdere servicenummers krijgen?
Claim uw nummer voor een ander het doet!
Een offerte of direct bestellen?
Bij ZakelijkeNummers.nl geloven laten we liever niets aan het toeval over. Als u een offerte voor een specifiek nummer bij ZakelijkeNummers.nl aanvraagt, dan reserveren wij deze voor u. U heeft dan 3 weken de tijd om af te zien van dit nummer. Doet u dit niet, gaan we ervan uit dat u het nummer wilt hebben en schakelen we deze door naar het nummer van uw keuze. U kunt vanaf dat moment gebruik maken van het nummer en de daarbij horende voordelen!
Besluit u tijdens de 3 weken na uw aanvraag het nummer te willen activeren, hoeft u dit alleen maar door te geven door op de acceptatiebutton te klikken.
Liever geen gebruik maken van het nummer? Dan geeft u dat door aan uw persoonlijke accountmanager via de mail op sales@zakelijkenummers.nl of telefonisch via 0800 0900 088. Wilt u geen 3 weken wachten en direct gebruik maken van uw nummer? Dan kunt u direct op de acceptatielink klikken en zal uw persoonlijke accountmanager contact met u opnemen.