F.A.Q

FAQ / Service snel antwoord

Heeft u een vraag over een van onze producten? In deze FAQ vindt u snel antwoord op de meest gestelde product, technische en administratieve vragen. Staat uw vraag of antwoord er niet tussen? U kunt altijd contact opnemen met ons.

Een nieuw nummer moet worden aangevraagd bij de ACM, door de doorlooptijd van de ACM en de activatie van het nummer duurt dit doorgaans enkele werkdagen.
Gelukkig heeft ZakelijkeNummers.nl altijd een selectie aan 0800-, 0900-, 085- en 00800-nummers op voorraad die binnen 24uur opgeleverd kunnen worden. Deze nummers herkent u aan het ‘Direct Beschikbaar’ label. 088-nummers moeten we aanvragen bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM) en zijn daarom binnen één dag live.

Als u gebruik wilt maken van een servicenummer is het belangrijk te bepalen waar u het nummer voor wilt gebruiken. Hieronder vindt u de belangrijkste voordelen per nummer. Voor een 0800-nummer (gratis voor de beller) betaalt u maandelijks een vast tarief en de gesprekskosten van de beller. Ideaal voor service, klantvriendelijkheid of inbound sales. Voor een 0900-nummer betaalt u maandelijks een vast tarief en betaalt de beller een vast bedrag per minuut of gesprek, dat u zelf bepaalt. Het nummer is eenvoudig te onthouden, waardoor de drempel om te bellen lager ligt. Per 1 juli 2017 is de wet iets aangescherpt met betrekking tot 0900-nummers. Meer weten? Kijk hier. 088-nummers zijn beschikbaar in reeksen van 100, 1.000 en 10.000 nummers, vanaf €0,- per maand. Ze bieden een zakelijke uitstraling. 085-nummers zijn los beschikbaar en in veelvoud van 10 of 100 nummers, voor €5,- per maand plus de kosten van het doorverbinden. Veel gebruikt door zzp’ers vanwege de neutrale, landelijke uitstraling. Met een 00800-nummer bent u wereldwijd op hetzelfde nummer bereikbaar. Ideaal als u veel internationale bellers heeft.

Bij ZakelijkeNummers.nl willen we altijd de beste dienstverlening leveren. Dat betekent dat vanaf het moment van uw offerte aanvraag, we het nummer voor u aanvragen bij de ACM en voor u reserveren. Zo weet u zeker dat uw offerte geldig is en het nummer beschikbaar. Daarnaast kunnen we dan snel handelen als u uw nummer(s) in gebruik wilt nemen. Gedurende 3 weken heeft u de tijd om af te zien van het aanbod. Doet u dit niet, zal het door u opgevraagde nummer aan u opgeleverd worden en zult u de abonnementskosten aan ZakelijkeNummers.nl verschuldigd zijn.

Om te voorkomen dat iedereen een kort nummer kiest heeft de ACM hier wel enkele voorwaarden aan verbonden. Een van de eisen is dat er minimaal 4.000 belminuten per maand of 2.500 belpogingen per maand, waarbij het niet uitmaakt of een poging tot een gesprek leidt.

De opbrengst is afhankelijk van het tarief wat u koppelt aan het 0900-nummer.

Bij ZakelijkeNummers.nl willen we altijd de beste dienstverlening leveren. Dat betekent dat vanaf het moment van uw offerte aanvraag, we het nummer voor u aanvragen bij de ACM en voor u reserveren. Zo weet u zeker dat uw offerte geldig is en het nummer beschikbaar. Daarnaast kunnen we dan snel handelen als u uw nummer(s) in gebruik wilt nemen. Gedurende 3 weken heeft u de tijd om af te zien van het aanbod. Doet u dit niet, zal het door u opgevraagde nummer aan u opgeleverd worden en zult u de abonnementskosten aan ZakelijkeNummers.nl verschuldigd zijn.

Administratieve vragen

Als uw bedrijf verhuist vernemen wij dit graag. Dit heeft echter geen invloed op de werking van uw servicenummer. Deze wordt namelijk gehost in een online IVR. Hierdoor bent u niet meer locatie-afhankelijk met uw telefoonnummer. Wilt u de eindbestemming wijzigen of verschillende telefoonnummers per vestiging instellen? Dan kunt u het best contact met ons opnemen via 0800 0900 088 of laat ons contact met u opnemen.

Via www.mijnzakelijkenummers.nl kunt u gemakkelijk inloggen in uw persoonlijke portal. Hier kunt u al uw facturen en specificaties van uw facturen inzien.

ZakelijkeNummers.nl maakt gebruik van twee soorten facturen, de Verzamelfactuur en de Specificatienota. De Verzamelfactuur is een betaalfactuur. Hier staan onder andere uw abonnementskosten en verbruik op. Deze ontvangt u eens per kwartaal of eens per jaar. Afhankelijk van uw keuze. De Specificatienota ontvangt u maandelijks. Dit is niets meer dan een overzicht van uw verbruik van de afgelopen maand. Deze hoeft u dan ook niet te betalen.

Uw factuur bestaat uit meerdere pagina’s. Op de eerste pagina vindt u een overzicht van de betaaldata. Op de overige pagina’s vindt u specificaties van deze bedragen.

 

De eerste pagina van uw verzamelfactuur
Hier vindt u een overzicht van uw en onze gegevens. Evenals de factuurdatum, het factuurnummer en overigen. Tevens vindt u hier een overzicht van het factuurbedrag. Dit overzicht is opgebouwd uit abonnementskosten, verbruikskosten en eventuele overige kosten. Een specificatie van deze kosten vindt u op volgende pagina(‘s).

Specificatiepagina’s
Per volgende pagina vindt u een specificatie van de factuurregel. Deze specificatie geeft inzicht in hoe de regels op uw verzamelfactuur zijn opgebouwd. Zo ziet u op welke dienst de factuurregel betrekking heeft, hoe de prijs tot stand is gekomen en voor welke periode de facturatie geldt. Tevens ziet u bij specificaties voor telefoonnummers de gespreksduur, het aantal gesprekken en de kosten van deze gesprekken per telefoonnummer.

Dit kunt u doen door in te loggen in uw persoonlijke portal. Hier kunt u een automatische incasso aanvragen en zo gemakkelijk geld, tijd en moeite besparen.

Technische vragen