10 redenen om een servicenummer aan te vragen

Bereikbaar in het buitenland

Heb je een eigen bedrijf en twijfel je nog om een servicenummer aan te vragen? In dit artikel lees je de 10 redenen om dit wel te doen. De voordelen zijn onder andere een professionele uitstraling, flexibiliteit, de keuze voor je verdienmodel en nog veel meer. Lees onderstaande redenen en neem meteen contact op met Zakelijkenummers.nl om jouw eigen nummer aan te vragen.

Professionele uitstraling

Doe je nu nog zaken met je gewone mobiele nummer? Het lijkt dan net alsof je klanten naar een particulier bellen. Zet je jezelf graag neer als een professionele organisatie? Een 085-nummer of een 088-nummer draagt hier zeker aan bij.

Mis nooit meer een telefoontje

Je bent altijd en overal bereikbaar. Of je nu op kantoor zit of in het buitenland bent. Zelfs op zondagen en feestdagen kun je je klanten te woord staan. Ben je even druk of met andere dingen bezig? Via het automatische systeem kunnen klanten een bericht achterlaten. Of krijg de namen en nummers van je klanten doorgestuurd via de mail. Je kunt dan gelijk weer terugbellen als je back in business bent.

Een servicenummer blijft hetzelfde, ook als je verhuist

In uw account kunt u een bedrijfsprofiel maken met informatie over uw bedrijf. Zoals uw adres of een link naar uw website of e-mailadres. U kunt hier ook een beschrijving van uw bedrijf toevoegen.

Een servicenummer blijft hetzelfde, ook als je verhuist

Een servicenummer is niet aan een bepaalde regio verbonden. Verhuis je met je bedrijf van Amsterdam naar Utrecht? Ook dan blijft je nummer ongewijzigd. Dat is wel zo prettig voor je klanten, die je willen bereiken. Het scheelt je ook een hoop gedoe met de aanvraag van je nieuwe nummer.

Naamnummer aanvragen

Heb je een 0800-nummer? Dan is het ook mogelijk om een naamnummer aan te vragen. Kies de naam van je bedrijf en de daarbij behorende getallen. Dan weet je zeker dat je nummer uniek is. Dat maakt het ook makkelijk te onthouden. Hoe fijn is dat?

Jij bepaalt wie betaalt

Met servicenummers heb je de keuze uit je verdienmodel. Met een 0800-nummer neem je zelf de kosten op je. Een gratis nummer verlaagt de drempel voor mensen om te bellen. Dat maakt het makkelijker om verkoopgesprekken te ontvangen en contracten af te sluiten. Een 0900-nummer is meer voor de specifieke diensten, zoals erotische en spirituele telefoonlijnen. Maar ook voor het weer of de horoscoop betalen mensen extra kosten als ze naar jouw nummer bellen. Met een servicenummer bepaal je wie betaalt.

Tot 15% meer respons

Een servicenummer ziet er stukken professioneler uit en dat moedigt (potentiële) klanten aan om jou te bellen. Een 0800-nummer of 0900-nummer aanvragen met de mogelijkheid tot naambellen, maakt het makkelijker te onthouden. Het resultaat mag er zijn: tot 15% meer respons in je campagnes.

Loepzuivere verbindingen

Een goede verbinding is extreem belangrijk als je met (potentiële) klanten belt. Daarom investeren providers in de infrastructuur achter hun servicenummers. Zo zijn de VoIP-lijnen kraakhelder. De kans is klein dat je last hebt van storingen. Dat lijkt vanzelfsprekend, maar dat is niet altijd het geval. Niet alle providers voldoen aan deze behoefte.

Landelijke uitstraling

Een lokaal nummer kan klanten van buiten de regio ervan weerhouden om je te bellen. Bij een servicenummer is niet te herleiden waar je gevestigd bent. En ook al zouden klanten dit weten, een 0800- of 0900-nummer heeft een landelijke uitstraling. Omdat je de eindbestemming van dit nummer kunt bepalen, is een verhuizing of doorschakelen naar een andere telefoon geen enkel probleem. Zo hoef je nummer nooit meer je nummer te wijzigen.

Bron van inkomsten voor de gebruiker

Wil je een extra zakcentje verdienen? Dat kan met een 0900-nummer. Sommige ondernemers genereren flink wat inkomsten met dit nummer. Hoe werkt dit? Je bepaalt zelf het tarief dat de beller betaalt. Kies voor een bedrag per gesprek, zodat je zeker weet hoeveel je verdient per call. Of selecteer een bedrag per minuut. De winst hangt dan af van de gespreksduur.

Handige extra’s

Bij een servicenummer via een provider komen nog handige extra’s. Denk hierbij aan een wachtrij, een keuzemenu, uitgebreide belstatistieken of een voicemail via de mail.

Bij Zakelijkenummers.nl kunt u terecht voor alle soorten nationale- en internationel servicenummers. Klik hier om een servicenummer aan te vragen.