FAQ / Service

Net zoals uw eigen klanten wilt u ook servicegericht geholpen worden. Middels deze FAQ vindt u snel en gemakkelijk de antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat uw vraag of antwoord er niet tussen? U kunt altijd contact met ons opnemen.

Productvragen

Wanneer is mijn zakelijke nummer beschikbaar?

Een nieuw nummer moet worden aangevraagd bij de ACM, door de doorlooptijd van de ACM en de activatie van het nummer duurt dit doorgaans enkele werkdagen.

Gelukkig heeft ZakelijkeNummers.nl altijd een selectie aan 0800-0900-, 085- en 00800-nummers op voorraad die binnen 24uur opgeleverd kunnen worden. Deze nummers herkent u aan het ‘Direct Beschikbaar’ label. 088-nummers moeten we aanvragen bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM) en zijn daarom binnen één dag live.

Waar moet ik op letten bij het kiezen van een servicenummer?

Als u gebruik wilt maken van een servicenummer is het belangrijk te bepalen waar u het nummer voor wilt gebruiken. Hieronder vindt u de belangrijkste voordelen per nummer.

  • Voor een 0800-nummer (gratis voor de beller) betaalt u maandelijks een vast tarief en de gesprekskosten van de beller. Ideaal voor service, klantvriendelijkheid of inbound sales.
  • Voor een 0900-nummer betaalt u maandelijks een vast tarief en betaalt de beller een vast bedrag per minuut of gesprek, dat u zelf bepaalt. Het nummer is eenvoudig te onthouden, waardoor de drempel om te bellen lager ligt. Per 1 juli 2017 is de wet iets aangescherpt met betrekking tot 0900-nummers. Meer weten? Kijk hier.
  • 088-nummers zijn beschikbaar in reeksen van 100, 1.000 en 10.000 nummers, vanaf €0,- per maand. Ze bieden een zakelijke uitstraling.
  • 085-nummers zijn los beschikbaar en in veelvoud van 10 of 100 nummers, voor €5,- per maand plus de kosten van het doorverbinden. Veel gebruikt door zzp’ers vanwege de neutrale, landelijke uitstraling.
  • Met een 00800-nummer bent u wereldwijd op hetzelfde nummer bereikbaar. Ideaal als u veel internationale bellers heeft.

Kan ik een servicenummer aanvragen als ik niet in bezit ben van een vaste lijn?

Uiteraard, wij kunnen uw servicenummer ook op bijvoorbeeld uw mobiele telefoon laten uitkomen.

Welke eisen worden er gesteld aan een verkort servicenummer?

Om te voorkomen dat iedereen een kort nummer kiest heeft de ACM hier wel enkele voorwaarden aan verbonden. Een van de eisen is dat er minimaal 4.000 belminuten per maand of 2.500 belpogingen per maand, waarbij het niet uitmaakt of een poging tot een gesprek leidt.

Wat is de opbrengst van een 0900 nummer?

De opbrengst is afhankelijk van het tarief wat u koppelt aan het 0900-nummer.

Waarom kan ik geen vrijblijvende offerte aanvragen?

Bij ZakelijkeNummers.nl willen we altijd de beste dienstverlening leveren. Dat betekent dat vanaf het moment van uw offerte aanvraag, we het nummer voor u aanvragen bij de ACM en voor u reserveren. Zo weet u zeker dat uw offerte geldig is en het nummer beschikbaar. Daarnaast kunnen we dan snel handelen als u uw nummer(s) in gebruik wilt nemen. Gedurende 3 weken heeft u de tijd om af te zien van het aanbod. Doet u dit niet, zal het door u opgevraagde nummer aan u opgeleverd worden en zult u de abonnementskosten aan ZakelijkeNummers.nl verschuldigd zijn.

Technische vragen

Ik heb een storing, wat nu?

Mogelijk is er een storing bij uw telefonieaanbieder. Neem contact met ons op voor meer informatie, dan kijken wij ook direct of we tot een passende oplossing kunnen komen.

Hoe lang duurt een eindbestemmingsnummer wijzigen bij een servicenummer?

Het wijzigen van een eindbestemming op uw servicenummer kan binnen een dag. Neemt u een IVR applicatie af, dan kunt u dit zelf ook doen.

Hoe lang duurt een tariefswijziging gemiddeld op een 0900 nummer?

Een tariefwijziging op een 0900-nummer duurt gemiddeld 10 werkdagen

Hoe kan ik een eindbestemmingsnummer wijzigen bij een servicenummer?

In veel gevallen kunt u dit zelf in de IVR manager. In de handleiding die u hier terugvindt, kunt u lezen hoe. Mocht het toch niet lukken, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Kan ik telefonische gesprekken opnemen?

Gesprekken opnemen is één van de extra’s van de IVR manager. Dit is geen basis functionaliteit. Een gesprek opnemen is bijvoorbeeld erg handig voor trainingsdoeleinden. Laat u adviseren over de mogelijkheden door een van onze experts. Neem contact op via 0800 0900 088 of laat ons contact met u opnemen.

Kan ik ongewenste telefoontjes op mijn servicenummer blokkeren?

Het blokkeren van ongewenste telefoontjes is geen standaardfunctionaliteit bij servicenummers. Toch is hier soms wel behoefte aan. Het is bijvoorbeeld erg vervelend als u veelvuldig op een 0800-nummer gebeld wordt. Dit kan u erg veel geld kosten op termijn. Neem contact met een van onze experts op via 0800 0900 088 en laat u adviseren over de mogelijkheden van het blokkeren van ongewenste telefoontjes.

Kun je servicenummers ook vanuit het buitenland bellen?

Het is niet standaard mogelijk om 0800– of 0900-nummer vanuit het buitenland te bellen. 088– en 085-nummers kunnen vanuit het buitenland gebeld worden door +31 voor het nummer te plaatsen. Wilt u in meerdere landen bereikbaar zijn op uw servicenummer? Kies dan voor een UIFN of IFTS nummer. Hiervoor kunt u contact opnemen met ons via 0800 0900 088 of sales@zakelijkenummers.nl.

Administratieve vragen

Mijn bedrijf gaat geheel of gedeeltelijk verhuizen. Hoe geef ik dit door?

Als uw bedrijf verhuist vernemen wij dit graag. Dit heeft echter geen invloed op de werking van uw servicenummer. Deze wordt namelijk gehost in een online IVR. Hierdoor bent u niet meer locatie-afhankelijk met uw telefoonnummer. Wilt u de eindbestemming wijzigen of verschillende telefoonnummers per vestiging instellen? Dan kunt u het best contact met ons opnemen via 0800 0900 088 of laat ons contact met u opnemen.

Ik wil mijn facturen inzien en een specificatie opvragen. Hoe doe ik dat?

Via www.mijnzakelijkenummers.nl kunt u gemakkelijk inloggen in uw persoonlijke portal. Hier kunt u al uw facturen en specificaties van uw facturen inzien.

Wat is het verschil tussen een verzamelfactuur en een specificatienota?

ZakelijkeNummers.nl maakt gebruik van twee soorten facturen, de Verzamelfactuur en de Specificatienota. De Verzamelfactuur is een betaalfactuur. Hier staan onder andere uw abonnementskosten en verbruik op. Deze ontvangt u eens per kwartaal of eens per jaar. Afhankelijk van uw keuze. De Specificatienota ontvangt u maandelijks. Dit is niets meer dan een overzicht van uw verbruik van de afgelopen maand. Deze hoeft u dan ook niet te betalen.

Hoe wordt de ZakelijkeNummers.nl factuur opgebouwd?

Uw factuur bestaat uit meerdere pagina’s. Op de eerste pagina vindt u een overzicht van de betaaldata. Op de overige pagina’s vindt u specificaties van deze bedragen.

De eerste pagina van uw verzamelfactuur

Hier vindt u een overzicht van uw en onze gegevens. Evenals de factuurdatum, het factuurnummer en overigen. Tevens vindt u hier een overzicht van het factuurbedrag. Dit overzicht is opgebouwd uit abonnementskosten, verbruikskosten en eventuele overige kosten. Een specificatie van deze kosten vindt u op volgende pagina(‘s).

Specificatiepagina’s

Per volgende pagina vindt u een specificatie van de factuurregel. Deze specificatie geeft inzicht in hoe de regels op uw verzamelfactuur zijn opgebouwd. Zo ziet u op welke dienst de factuurregel betrekking heeft, hoe de prijs tot stand is gekomen en voor welke periode de facturatie geldt. Tevens ziet u bij specificaties voor telefoonnummers de gespreksduur, het aantal gesprekken en de kosten van deze gesprekken per telefoonnummer.

Hoe kan ik mijn automatische incasso alsnog goedkeuren?

Dit kunt u doen door in te loggen in uw persoonlijke portal. Hier kunt u een automatische incasso aanvragen en zo gemakkelijk geld, tijd en moeite besparen.