Hoe blokkeer ik ongewenste telefoontjes op mijn servicenummer?

Telefoon terreur

Plaagbellers, telefoonterreur, prank calls. Kortom; ongewenste telefoontjes. Het gebeurt niet vaak, maar als het gebeurt dan kan het uw bedrijfsvoering flink verstoren. Er zijn verschillende redenen voor mensen om uw telefonische ingang te verstoren. Soms zijn ze grappig bedoeld, andere keren is men serieuzer in de missie om uw organisatie tot last te zijn. Gelukkig zijn er ook verschillende manieren om er iets tegen te doen. Een plaagbeller kan uw medewerkers tenslotte behoorlijk tot last zijn en de lijnen bijvoorbeeld onnodig bezet houden.

Wij wapenen u tegen telefoonterreur

Indien u een IVR abonnement heeft is het blokkeren van een nummer heel eenvoudig. U kunt namelijk zelf direct elk telefoonnummer blokkeren voor de door u gewenste periode.

  1. U logt hiervoor in op uw IVR omgeving
  2. Klik links op ‘Blocked callers’. Als het goed is ziet u nu uw nummer(s) onder ‘available numbers:’ met een groen vakje ervoor (Is het vakje oranje of is het nummer doorgestreept, dan hangt er geen actieve applicatie aan of is het nummer niet actief. Neem in zo’n geval contact met ons op).
  3. Klik op uw actieve nummer en vervolgens op het groene plusje.
  4. Er opent nu een nieuw venster.
  5. U kunt vervolgens het te blokkeren nummer invullen (zie uw rapportage) en tevens aangeven tot wanneer u dit nummer graag wenst te blokkeren.
  6. Klik op OK.

Raadpleeg de handleiding of neem contact op

Uiteraard kunt u ook altijd een van de uitgebreide handleidingen raadplegen. Nog geen IVR omgeving of servicenummer bij ons? Of is er nog iets niet duidelijk voor uw specifieke situatie? Neem direct contact op met ons om uw specifieke situatie te bespreken. We zijn u graag van dienst!